Як поскаржитись на лікарів: інструкція

Куди, як і хто може поскаржитись на дії медиків.

Нагадаємо, кропивничанка Валентина Онищенко розповіла, що поскаржилась в управлінь охорони здоров’я на лікарів, які лікували її хрещену. Хоча дівчина спитала у скарзі, чому хвору не направили на рентген, відповідь їй в управлінні не надали, посилаючись на законодавство, яке забороняє розголошувати лікарську таємницю.

Тому «Гречка» вирішила розібратись як правильно можна поскаржитись на дії лікарів.
Як пишуть на сайті МОЗ, поскаржитись можна усно або письмово. Але краще письмово, обов’язково зареєструвавши заяву.

Це зобов’язує установу надати вам відповідь і ви уникнете ситуації, коли ваше звернення загубилось.

Якщо надсилаєте скаргу поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення.

Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь – це вимога Закону України «Про звернення громадян».

У заяві важливо зазначити:

  • прізвище, ім’я, по батькові повністю;
  • місце проживання;
  • суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги; якщо ви хочете бути присутнім при розгляді звернення, потрібно це вказати;
  • підпис і дату.

Якщо ви хочете поскаржитись на ситуацію, яка сталась із вашою близькою людиною, то вам краще отримати від неї письмову згоду на звернення. Інакше медики вправі відмовити посилаючись на статті 39, 39-1, 40 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», оберігаючи медичну таємницю.

Фактично, як повідомили «Гречці» у відповідь на інформаційний запит, в чинному законодавстві взагалі немає окремо визначеного порядку надання інформації про пацієнта третім особам. Тобто, якщо ви скаржитесь на стан лікування свого друга, колеги чи троюрідної бабці, які у реанімації і не можуть надати вам згоду – вам відмовлять.

У разі смерті пацієнта, згідно законодавства, ознайомитись із причинами смерті можуть родичі померлого або «інші уповноважені ним фізичні особи».

Скільки часу можуть розглядати звернення:
• до 15 днів – звернення, які не потребують додаткового вивчення;
• до 30 днів – звернення, які потребують додаткового вивчення;
• до 45 днів – звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін; про це мають повідомити людині, яка подала звернення.

Спершу радять поскаржитись головному лікарю, далі управлінню чи департаменту охорони здоров’я у вашому регіоні, а на крайній випадок – на гарячі лінії місцевої влади і уряду.

Громадяни мають право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії до департаментів охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також КЕК МОЗ України.Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту – від випадків з розбіжністю діагнозів до летальних.

Якщо на жодному з етапів не вдалося владнати ситуацію, можна звернутись до суду.

Джерело: gre4ka.info

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *