В.о. міністра охорони здоров’я закликала місцеву владу проводити просвітницькі кампанії серед українців.
В Україні близько 70% випадків викликів швидкої допомоги є непрофільними, тобто не за призначенням. Про це на своїй сторінці у Facebook заявила в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун.
Так, Супрун написала, що в більшості випадків швидку викликають не за призначенням.
“Непрофільні виклики – під цим бюрократичним висловом криється проблема, яка може коштувати життя. Це виклики екстреної медичної допомоги, які змушують бригади швидкої виконувати ролі таксі, сусідів або сімейних лікарів – в цілому кого завгодно, тільки не своє справжнє призначення”, – написала Супрун.
Також Супрун зазначила, що люди заявляють про безпосередню загрозу життю їм або їхнім близьким, проте це не є правдою.
“Але після приїзду виявляється, що пацієнт не потребував екстреної допомоги. Наприклад, медиків просять збити тиск, знизити температуру або відвезти в лікарню, коли відсутня пряма загроза життю і здоров’ю. Взагалі абсурд, коли за екстреною допомогою звертаються, щоб вимкнути газ в квартирі – а буває і таке”, – заявила Супрун.
Отже, близько 70% викликів швидкої допомоги не закінчуються госпіталізацією пацієнтів.
“Те, що таких викликів більшість, не тільки проблема бригад невідкладної допомоги, які працюють в дуже непростих умовах. Це проблема всіх нас, адже поки бригада радить випити парацетамол від температури (що по суті є консультацією, яка надається сімейним лікарем) хтось з інфарктом залишається без екстреної допомоги, оскільки всі медики зайняті на непрофільних викликах”, – зазначила в.о. глави МОЗ.
Нагадаємо, МОЗ назвало час приїзду “швидкої” на виклик в Україні. Час реагування “швидкої допомоги” на виклик з моменту отримання повідомлення і до першого контакту з пацієнтом складає в середньому 8,5 хвилин.
Джерело: ua.korrespondent.net