Починаючи з 1 квітня медичні заклади вторинної і третинної ланки (вузькі спеціалісти в амбулаторіях, стаціонарні заклади, спеціалізовані заклади, як-то пологовий будинок чи стоматологічна поліклініка) почали працювати за новими умовами. Зміни торкнулись не тільки принципів фінансування медичних закладів, а й того, як тепер пацієнт може отримати допомогу в цих лікарів.
Як повідомили на сайті управління охорони здоров’я міськради Кропивницького, порядок дій пацієнта, який планує потрапити на прийом до стоматолога чи гінеколога, лишився незмінним – для цього достатньо звернутися до реєстратури жіночої консультації чи стоматполіклініки і записатися на прийом.
За схожим принципом надається невідкладна допомога: хворий або викликає швидку, або самостійно чи з допомогою близьких звертається до міської лікарні швидкої меддопомоги. Однак аби потрапити, наприклад, на огляд окуліста чи невропатолога, тобто до так званих вузьких спеціалістів у поліклініках, людині потрібно отримати направлення сімейного лікаря.
“Послуги, що задекларовані в договорах медичних закладів з НСЗУ (гарантовані державою в рамках Пакетів медичних гарантів- ред.), пацієнти можуть отримати безкоштовно за умови направлення сімейного лікаря до закладу вторинної ланки. Без направлення ці послуги безкоштовно не надаються, адже НСЗУ рахує випадок тільки тоді, якщо він є в електронній системі. Уся вторинна ланка в нас забезпечена комп’ютерами та електронними системами, де й видаються електронне направлення, зберігаються електронний реєстр пацієнтів, електронна медична картка. Якщо випадок відбувається за самозверненням чи послуга виходить за межі пакетів, що прописані у договорі закладу, послуга оплачується пацієнтом відповідно до тарифів, встановлених цим закладом на платні послуги”, – пояснює начальниця управління Оксана Макарук.
Як отримати електронне направлення:
1. Запишіться на прийом до сімейного лікаря, з яким підписали декларацію в системі Medcard24
2. Повідомте сімейному лікарю про симптоми, які вас турбують. Він визначить чи потрібна вам консультація вузького спеціаліста або діагностичні послуги на вторинній ланці
3. У разі потреби сімейний лікар самостійно сформує електронне направлення в системі, яке буде підставою прийняти вас вузькому спеціалісту. У направленні також буде зазначено день і час прийому фахівця, консультація якого потрібна для вашого лікування.
Якщо у вас немає жодних симптомів хвороб і ви бажаєте пройти профілактичний огляд у вузького спеціаліста, порядок дій лишається таким же.
Перелік безкоштовних послуг у твого сімейного лікаря за посиланням.
Читайте також: Що робити, якщо вимагають гроші за гарантовані медпослуги.
Джерело: gre4ka.info