Сьогодні в Кропивницькому обговорювали впровадження медичної реформи на первинній ланці.
Кіровоградський міський осередок всеукраїнської екологічної громадської організації (КМО ВЕГО) “МАМА-86” влаштував регіональний круглий стіл “Медична реформа в Україні: об’єктивно і без емоцій”. На захід, який тривав в приміщенні Громадського офісу Кіровоградської обласної державної адміністрації завітали експерти, лікарі, представники громадських організацій.
В рамках заходу обговорили стан реалізації першого етапу медреформи в Кропивницькому.
– Майже 2 млн було витрачено на придбання комп’ютерної техніки. У амбулаторіях з’явився інтернет, чого раніше не було, – каже начальниця управління охорони здоров’я міськради Кропивницькому Оксана Макарук.
Завдяки комп’ютеризації та інформатизації, за словами пані Макарук, уже запроваджено в тестовому режимі електронну медичну картку пацієнта.
Як відзначила Оксана Макарук, Кропивницький був один з перших, хто торік впровадив електронний реєстр лікарів. Наразі він містить 140 лікарів.
Станом на 10 травня було підписано 178404 декларації з сімейними лікарями. Це 76,4% населення.
– Найбільш активно підписано декларації для дитячого населення, – відзначила Оксана Макарук.
За січень-квітень 2019-го медзаклади “первинки” отримали 36 млн 155 тис. грн від Національної служби здоров’я України, для порівняння торік за аналогічний період це було 17 млн грн.
До речі, серед позитиву медреформи присутні медики відзначили збільшення фінансування, а також оновлені приміщення амбулаторій.
Натомість відзначили неврегулювання нормативно-правової бази, приміром, реагування викликів приїзду додому, час на огляд пацієнта.
Також присутні медики обговорили рівень культури пацієнтів, що іноді бажає кращого.
Керівниця амбулаторії на Гірничому, приміром, запропонувала впровадити “гарячу лінію” для лікарів:
– Якщо в нас є “гаряча лінія” для пацієнтів, то давайте зробимо “гарячу лінію” для лікарів, – каже Світлана Васецька. – Нещодавно в нас був виклик лікаря. Він знав пацієнта з хронічним захворюванням і не бачив підстав для того, щоб кидати 6-годинний прийом і прийти вже після нього. Однак слухавку взяла донька пацієнта і сказала, що стан тата вона вважає критичним: “Дуже прошу, щоб ви до нас прийшли додому”. Лікар з великим досвідом все-таки переживає, бо пацієнт 1938-го року народження, прийшов і сказав, щоб дали йому машину. І в свою обідню перерву поїхав на прийом. А в нас виділено 15 хвилин на кожного пацієнта і 15 хвилин – обідня перерва. Приїздить, а хворого немає дома. Виявляється він пішов в магазин за цигарками.
Джерело: gre4ka.info