Виконуюча обов'язки міністра охорони здоров'я Уляна Супрун розповіла, що потрібно робити, якщо вашому здоров'ю завдано шкоди під час лікування у лікарні.
Виконуюча обов'язки міністра охорони здоров'я Уляна Супрун порадила українцям не ігнорувати факти заподіяння шкоди здоров'ю під час лікування. На своїй сторінці у Facebook вона розповіла, що варто зробити, якщо виникла ситуація, коли вашому здоров'ю або здоров'ю близьким завдали шкоди, інформує Ukr.Media.
За словами чиновниці, в Україні вже сьогодні існують інструменти, які кожен українець може використовувати з метою захисту своїх прав в системі охорони здоров'я. Завдяки ним можна більш ефективно відстежувати такі випадки і вживати заходи, щоб ніхто не міг уникнути відповідальності за свої дії.
Супрун нагадала, що кожен пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення і отримати компенсацію, якщо його здоров'ю завдано шкоди. За її словами, відповідачем у таких випадках завжди є роботодавець, заклад охорони здоров'я або лікар-ФОП.
Завдяки фіксації скарг, можна буде довести, що в конкретній лікарні дійсно були випадки порушення прав пацієнтів. У разі, якщо інцидент не був офіційно зареєстрований, довести правду стає практично неможливо.
Чиновниця нагадала, якщо вам виповнилося 18 років, захищати свої права можна особисто, через представника або ж колективно, а неповнолітні або недієздатні особи повинні це робити через законних представників.
Оптимальним варіантом буде, якщо постраждалий пацієнт направить в установу зареєстроване письмове звернення, так як в такому випадку вам зобов'язані надати відповідь. Якщо Ви приносите особисто заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо відправляєте поштою, рекомендованим листом або з повідомленням про вручення, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь – це вимога Закону України "Про звернення громадян".
Звертатися із скаргою слід до головного лікаря. Він повинен зареєструвати заяву (в такому випадку вам зобов'язані надати відповідь). Якщо не вдалося вирішити ситуацію, зверніться в департамент/управління охорони здоров'я вашого міста або області з письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер, це допоможе дізнаватися про хід розгляду вашого питання.
Якщо все-таки не вдалося вирішити ситуацію, то слід звернутися на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади або на гарячу лінію уряду по телефону 1545. Якщо не вдалося вирішити ситуацію на рівні головного лікаря – подайте скаргу до місцевого департаменту охорони здоров'я. Але можна звертатися протягом місяця після того, як вас ознайомили з рішенням. Інакше ваш запит можуть відхилити. До 15 днів розглядають звернення, які не потребують додаткового вивчення, до 30 днів – потребують додаткового вивчення, до 45 днів – звернення, вивчити обставини яких неможливо в 30-денний термін.
Джерело: ukr.media